2014. január 21., kedd

8. fejezet: Suli, Jade tanítani fog

Reggel kiestem az ágyamból a telefonom nagyon hangos zenéjére.
- Áú...- nyekeregtem.

Fejjel lefelé láttam Peyton dühös arcát.
- Siess, nem szeretnék késni!- a haja tűegyenes volt és egy rózsaszín masnis hajmánt díszítette. Pöttyös ruha volt rajta és egy csokornyakkendő szerű masni a nyakán.
Lassan fölkeltem és mentem a fürdőszobába. Kicsit átfésültem a hajam, de nem lett túl szép. Itt-ott a hajszállaim gubancosak voltak, ami nem tetszett. Mikor nem volt kedvem tovább fésülni fogtam két hajgumit és copfokba kötöttem a hajam. Kivettem a szekrényemből egy ruhát és fölvettem. Leszaladtam a konyhába. Az asztalon három papírzacskó volt, az egyiken a "Perrie" név díszelgett alkoholos filccel. Fogtam és mielőtt a táskámba tettem volna jó alaposan átnéztem. Egy alma, szendvics. Oké, majd a büfében veszek édességet. Eltettem a zacsit és kimentem a kocsihoz. Beszálltam Peyton mellé, aki egy tükröt tartott maga elé és annak a segítségével sminkelte magát. Én csak szempillaspirált és szájfényt szoktam használni, de ő alapozót, tusfilcet, szemfestéket, rúzst, szemöldökceruzát (amihez egy külön kis sminkceruza hegyező tartozik), zsebkendőt (azt nem tudom mire, de kell neki a reggeli szépségéhez), korrektor, csipesz és arckrém. Ezeket pedig mind használja, csak el ne mondjam mikre. Végül még én is csodálkozok a látványán, mert egész szép sminkeket csinál. Ha én elkezdeném meghúzni a tusvonalam, kb. úgy néznék ki, mint egy indián. Inkább hanyagolom, ha meg kell akkor megkérem Peyton-t vagy anyut. A testvérem betette a fülébe a csillogó fülbevalóját és mosolyogva tette el a kistükrét. Ezt addig csinálta amíg a sulihoz nem értünk. Ott kiszálltunk és elváltak útjaink. El boldogan várt a kapuban.
- Szia! Hogy telt a hétvégéd?- ugrott a nyakamba. Köszöntöttem és mindent elmeséltem neki. Ő is mondott egy kisregényt, volt az unokatesójánál szülinapot ünnepelni, állatkertben a húgával és még sok jó dolgot csinált.
Fogtam a nyakláncomra erősített pici kulcsot és kinyitottam vele a suliboxom. Beletettem a cuccaim, de elöl hagytam a törit ami ilyenkor első óránk. Beragasztottam az órarendem. Itt is van:
Katt rá és nézd meg nagyobban!
Szóval totálisan kikészítenek minket. Ma egy törivel kezdünk. Sóhajtva néztem a napokat és azt a sok tanórát. Annyi, de annyi óránk lesz... Becsaptam a suliboxom és a terembe siettem Eleanor-al. Leültem a padomba és csöndben vártam a tanárt. Szóval akkor sorolom a tanárokat és, hogy mit tanítanak.

Mrs. Marple
Tanított tárgyai: töri, nyelvtan

Mr. Jons
Tanított tárgyai: föci, fizika

Mr. Bush
Így ülünk a teremben
Tanított tárgyai:
tesi

Estella tanárnő
Tanított tárgyai:
kémia, irodalom, ofő

Mr. Thid
Tanított tárgyai:
matek, biológia

Ms. Elena
Tanított tárgyai:
rajz, technika

Mrs. Oday
Tanított tárgyai:
spanyol

Szóval Mrs. Marple elővetette velünk a tankönyvünk és mondta, hogy nyissuk ki az első oldalon. Kinyitottam a könyvet és utána figyeltem a tanárra. Nem volt érdekes az óra, így inkább a füzetembe rajzolgattam. A mellettem lévő padban El próbált jegyzetelni, de a tanár túl gyorsan beszélt. El padja mellett volt egy másik  pad, ahol Sarah rágta a ceruzáját, mellette Ashley foglalta a helyét. A könyvébe rejtette a magazinját és azt olvasgatta. Szinte senki sem jelentkezett, szóval a tanár emiatt picit dühös lett. Főleg amikor a fiúk egyszerre kezdték kattogtatni a tolljukat... Na az kikészítette. Kicsit kiabált, majd folytatta a mondandóját. Mikor csöngettek, a fiúk jó gyorsan kifutottak a teremből egy focilabdával a kezükben. Mi lányok csak felírtuk a házit és elpakoltunk. Kimentem a boxomhoz és elővettem a matek cuccom. Kitettem a a padomra és kisétáltam a folyosóra, hogy valahogy eltöltsem a szünetet. Mellém pattant El, aki azt mondta, hogy menjünk ki az udvarra és keressünk valami elfoglaltságot. Lementünk a lépcsőn és egy pillanatra megálltunk a nagy táblánál, amin a hírek és képek voltak. Kiírták, hogy milyen szakköre ki fog járni. Mindenkinek oda volt nyomtatva a neve. Ott szerepeltem a franciaszakkörnél, habár én már beirattam magam a pom-pom lányok közé is. Épp arra ment egy egyenruhás csaj, így megszólítottam.
- Szia! Akik pom-pom lányok, azok miért nincsenek kiírva? Mert jelentkeztem.- mosolyogtam a barna hajú pom-pom lányra.
- Mert meghallgatás lesz csütörtökön. Utána kint lesznek a nevek.- adta meg nekem az egyszerű választ és elviharzott.
Egy pom-pom lányos plakát volt kint. Rajta volt az a négy lány, akik a csapatot vezetik. Én már jelentkeztem az igazgatón keresztül, így már csak jól kell teljesítenem a meghallgatáson. El már jelentkezett szakácsszakkörre és drámaszakra, így neki is lesz pár programja. Épp olvasgattunk, mikor csöngettek. Fölmentünk a lépcsőn és besétáltunk az osztályba. Matek. Annyira, de annyira nem szeretem ezt a tantárgyat. Mr. Thid bejött a terembe és mindenkire szigorúan rászólt, hogy üljön le, pakoljon el stb... Nem a legkedvesebbnek látszott. Elővetette velünk a füzetünk és lediktált egy ismétléshez való feladatsort. Meg kellett oldani. Nem értettem, pedig valahonnan nagyon ismerősnek tűnt ez az egész számolási módszer. Csak könyököltem a padon és kis x-ekkel díszítettem a füzetem. El-nek szerintem ment, mert eléggé gyorsan írkált valamit a füzetébe. Ashley ezúttal egy tükröt rejtett a tolltartójába, így magát nézegette írás helyett. Szerintem Sarah elbánt a feladattal, annyira, hogy ezt be is jelentette a tanárnak. Jade mögöttem ült és épp próbálta megoldani a számsort. Szerintem ment neki, és habár párszor radírozott, szerintem megcsinálta helyesen. Mellette Lucy ki sem nyitotta a füzetét, csak a ceruzáját forgatta a kezében. Leigh épp akkor vette el a megoldásokkal ellátott lapot Jesy-től. Átfirkantotta a füzetébe és teljesen meg volt magával elégedve. Mögötte ült Stef, aki a telefonját rejtette a füzete mögé. Aztán jött Niall, aki nem dolgozott, hanem inkább csokit bontott és adott belőle a közel ülő Liam-nek is. Mögöttük egy teljes sorban csak fiúk voltak (Zayn, Louis, Harry). Telefonoztak, egymásnak küldtek üzeneteket papírcetliken. Leghátul volt Daniella, aki írogatta  a feladatot, de végül hirtelen fogta és eldobta a ceruzáját, pont Liam padjára. Az említett fiú már vissza szerette volna adni, de akkor szerintem észrevett valamit, mert egymásra mosolyogtak. Végül a ceruzát elkezdtük passzolgatni a tanár háta mögött. A fiúk valamin nagyon nevettek, de nem tudtam megnézni, mert hozzám nem került el. Avril a padra hajtott fejjel aludt, mellette Mira egyszerűen unta magát. Nos, ez a mi osztályunk.
- Vége, leállt az idő!- kiáltotta el magát a tanár, mire összerezzentünk és ceruzát fogva a kezünkbe inkább halgattunk.- Kérlek...- mutatott Louis-ra.- Mondd nekem a megoldást.- Lou egyszerűen nem tudta a választ, így bajban volt. Gondolkodtam, hogy mit tehetnék, de ekkor megláttam, hogy El lenéz a mögötte lévő pad alá és suttog valamit az ott ülő Lucy-nak. A lány átvette a füzetet és észrevétlenül hátracsúsztatta Liam-nak, miközben mondott neki valamit halkan. Liam Zayn-nek nyújtotta át, aki Louis padja alá dobta a füzetet. Szerencsés osztálytársam lenyúlt érte és az ő lapjára fektette. Elkezdte olvasni El megoldásait és a tanár adott neki egy plusz pontot (amiből ha összegyűlik tíz, akkor kapsz egy nagy ötöst). Óra végén El visszakapta a megoldásait és nagyon örült, hogy segített a hercegén.
- Persze, nagyon szívesen.- csak ennyit hallottam mikor odamentem a barátnőm padjához és láttam, hogy Louis-sal beszél.
Végül El még kicsit ábrándozott és mentünk a büfébe. Mikor lent voltunk, beálltunk a sorba. Nem volt hosszú, így gyorsan jutottunk sorra. Én vettem magamnak nyalókát, El meg szendvicset.
- Menjünk ki, a fiúk fociznak és látni akarom őket!- fogta meg a karom a barátnőm és kihúzott az udvarba. Volt egy beépített focipálya, ami körül még sok tinilány olvadozott. Én nem voltam ilyen, egyszerűen telefonoztam. El izgatottan szurkolt Louis csapatának, amit a csöngő zavart meg. Beszaladtunk az épületbe és a folyosón kinyitottuk a suliboxunk. Kivettem belőle a biológiát, ami alatt egy tankönyvet, munkafüzetet és kockás füzetet kell érteni. Bementem a terembe és lepakoltam az elített cuccaim. Sajnos ezt a tantárgyat is a gonosz, örök mérges Mr. Thid tanítja, így nem vártam, hogy tanár jelenjen meg a teremben. Bár mindenki így volt ezzel.
Már vagy a negyvenedik perce untam magam a munkalapom fölött, mikor bejelentette a tanár, hogy két hét múlva dolgozat. Ez megőrült?! Szinte bele sem kezdtünk az anyagba és év eleje van, neki meg pont akkor kell dogát íratnia?! Komolyan, már most nem csípem a fazont. De csendben kibírtam az órát, amin nem volt különösebb érdekesség. Kicsöngettek.
A tesit szeretem, szerintem jó vagyok belőle, általánosban is sokat dícsértek. Úgy tudom, hogy Mrs. Bush kedves, nem túl szigorú. Majd meglátjuk.
Fogtam a tornazsákom és előkészítettem a belépő kártyám, hogy bejuthassak a lányöltözőbe. El még nem csináltatott ilyen kis iratot, így majd én nyitom neki az ajtót és a kártya ráér. Az öltöző ajtajánál használtam a kis papírom és bementünk. Választottam magamnak egy szekrényt és belepakoltam a ruháim, amik nem kellettek. Átvettem a tesis ruhám, ami egy sima fehér póló, rövid fekete nadrággal meg lila Converse cipővel. El egy kicsit lassabb volt, mint én ezért egy csomó ideig kötögette a cipőjét meg fordítgatta a pólóját. Szerencsére készen lett és copfba kötötte a haját. Kimentünk a nagytornaterem elé és vártuk a csöngőt. Két perc múlva meg is történt, így bementünk a terembe. Nagy volt, sok matraccal, bordásfallal, kötéllel, paddal és hasonlókkal. A terem közepén álltam csípőre tett kézzel, ezt egy nagy sípolás szakította meg. A tanár főjt a sípjába.
- Telefonokat, szemüvegeket és ilyesmi dolgokat kérem tegyétek erre a padra!- mutatott egyre a sok közül.
Fogtam a telóm és oda tettem ahova kellett.
- Most készítünk egy nagyságsorrendet! Kérlek titeket, álljatok sorba, hogy kereshessem a legnagyobb leányt!- utasított minket. Beálltam El és Sarah közé, majd vártunk. A tanár föl-alá sétálgatott és nézett minket. Végül egy sípolás kíséretében Avril-re mutatott.
- Hány cm?- a lány mosolygott, mert nem vette komolyan a kérdést, végül kibökte.
- 159.- a tanár Ashley-re nézett, aki tudta mit mondjon.
- 165. Nagyobb mint Avril.- jött végül Stefania, mivel ők tűnnek legnagyobbnak az osztályban.
- 170.- mondta büszkén a lány.

  1. Szóval így álltunk: Stef,
  2. Daniella,
  3. El
  4. Mira
  5. Sarah
  6. Ash
  7. Leigh
  8. Jade
  9. én (Pezz)
  10. Jesy
  11. Avril
  12. Lucy
 Miután beállítottak minket, jött egy kis futás. Ötször körbe a teremben, ami Ash-nek és Stef-nek nem ment. Gimnasztikáztunk és utána be lehetett mutatni, hogy ki mit tud. Jade valami FitKid-re járt nyolc éves korától mostanáig, de most már FitTeen, mert nagyobb lett. Szóval egy csomó dolgot tud. Kézenállást, cigánykereket, spárgát stb... Be is mutatta és nekem nagyon tetszett. Daniella pedig föltette a kezét a tanár meg fölszólította.
- Táncolni lehet?- a tanár egy perszét rávágott Daniella pedig nekikezdett.
Szerintem (most nem túlzok) baromi ügyes, tehetsége van a tánchoz. Olyan jól csinálta, hogy a végén óriási tapsot kapott és ennek mosolyogva örült. Leült közénk és jött a következő. Stef általánosban pom-pom lány volt és tud pár gyakorlatot. Ő is jó volt, a végén leült törökülésbe és a következő lány is föltette a kezét. Mira és Sarah is táncoltak, de ők a hangukkal kísérték a mozdulatokat. Szép hangjuk van és jól táncolnak, így érdemeltek egy tapsot mindenkitől. Meghajoltak, innen meg nem volt senki. Én nem táncolok, majd pom-pom lány leszek (talán), de addig is nem megyek biztosra. Kicsöngettek én meg Jade után rohantam.
-Jade! Jade!!- ordítottam utána futva. Végül utolértem.
- Igen?- kérdezte, miközben a zsebében kereste a kártyáját.
- Taníts!- kérleltem.
- Matek, kémia? Vagy mi?- értetlenkedett.
- Atltétika. Légyszíves!- könyörögtem.
- Majd még beszélünk erről, de most sietni kéne, mert föcire készülök. Na szia!- mosolygott rám és elindult a terembe. Mondjuk tesiruhában volt, de nem nagyon érdekelte. Inkább szóltam neki. Azt mondta, hogy majd a mosdóban átvesz egy nadrágot, de a póló maradhat rajta. Mindegy, ez az ő logikája, ettől még az öltözőbe mentem öltözni.
Miután készen lettem fölmentem a terembe Eleanor-al. Becsöngettek, mi meg előkészültünk a következő órára. Mr. Jons jött be, egy aktatáskával és mögötte két nagyobb fiú jött. Együtt vittek egy nagy térképet, amit utána a tábla elé akasztottak. Jons megköszönte a segítségük és kezdődhetett az tanítás. Bemutatkozott, beszélt magáról és mondta, hogy ismételünk egy kicsit, így rámutatott az Amerikai Egyesült Államok nagy térképére. A földrajz megy, így sokszor jelentkeztem. Mr. Jons kedves tanár, szerintem jó lesz, ha ő tanít minket még egy ideig. Adott nekünk lapot és feladatokat diktált. Nem voltak nehezek (nekem), így gyorsan letehettem a tollam. Mikor a tanár az mondta, hogy fejezzük be, jelentkeztem is, hogy mondhassam a megoldást. Rám mutatott én meg lelkesen válaszoltam. Ezek mellett helyesen, így kaptam egy pluszpontot. Kicsöngetés után kimentem Eleanor-al a szekrényemhez. Technika lesz, így előpakoltam és indultunk a másik terem felé, ahol lesz a tantárgy. Lepakoltam egy asztalra és kimentem Eleanor-al a folyosóra. Visszamentünk a termünkbe, ahol elég sokan voltak. Aztán csöngetésig unatkoztunk, de ez van. A csöngő hallatán átmentünk a technikás terembe, ahol egy fiatal lány várt minket. Kb. 25-nek néztem volna, de nem tudom. Mosolyogva letette a cuccát a tanáriasztalra. Végül a tábla elé állt elégedetten és boldogan nézett körbe a teremben.
- Na sziasztok! Annyira vártam ezt a napot! Nemrég jelentkeztem ide, szóval most tanítok először..- egy kicsit izgatottnak tűnt, de szimpatikus... lány volt, mert nevezem annak.- A nevem Dianna.
Mi is bemutatkoztunk neki sorban, majd jött a feladat.
- Az első óránkon egy pólót fogunk csinálni, amit textil-filccel fogunk dísziteni. Bármit lehet rárajzolni, fő a kreativitás!- vigyorgott, majd letett egy köteg fehér pólót az első padra.
Mindenki odaszaladt és elkezdte méret szerint válogatni a ruhadarabokat. Kivettem azt, amelyik illett hozzám és visszaültem a padomba. Kiterítettem magam elé és gondolkoztam. Mi legyen rajta? Csak rágtam a szám szélét, végül fogtam egy rózsaszín filcet és elkezdtem mindenfélét rajzolni rá. El már teljesen odavolt, hogy mit rajzoljon előbb, mert rengeteg ötlete volt. Én meg csak össze-vissza díszítettem, mikor a csöngő hangosan kezdett el szólni.
- Kérlek adjátok be a munkákat, jövő órára osztályzom. Az aljára írjátok a nevetek!- nyújtotta a kezét, hogy belerakjuk az óraimunkáink.
Összehajtottam a darabot és odaadtam a tanárnak. Fogtam a munkafüzetem és a füzetem, majd Eleanor-al együtt kimentem a suliboxomhoz. Ez volt az utolsó óránk, ezért a dolgaim belerámoltam a táskámba és lementem az öltözőbe, mert ott volt a kabátom. Lent fölvettem és a barátnőmmel elindultam hazafelé. A belváros felé lakunk, így sok épület mellett elmegyünk. Éttermek, boltok, fodrászat meg ilyesmik. Épp egy kínai étterem előtt álltunk meg, mikor mondtam, hogy beugorhatnánk enni valamit. Bementünk, rendeltünk és egy asztalnál megettük amit kértünk. Tíz perc múlva tényleg mentünk haza, szóval a kapunál elbúcsúztam El-től. Bementem és megsimítottam a kutyusom fejét. A bejárati ajtónál elővettem a kulcsom. A használata után bementem a házba és rögtön megéreztem azt, hogy anya valamit csinál a konyhában. Odafutottam és jobban megszagoltam.
- Süti? Egyébként szia!- mosolyogtam anyura.
- Szia Perrie! Igen, süti. Kérsz?- nyújott felém egy tányért meg egy villát.
Bólintottam és szedtem magamnak egy kicsit. Leültem az asztalhoz és miután megettem, elindultam föl a szobámba. Bepakoltam a táskám és kicsit átnéztem a könyveim. Miután elismételtem magamban a dolgokat, bekapcsoltam a tévét és választottam magamnak egy jó filmet. Vagyis több, mint egyet, de mindegy. Szóval megnéztem egy megható filmet, a Titanic-ot, egy vicceset, a Családi Üzelmeket, végül horrorként a Carrie-t, aztán pedig egy kicsit a Star Wars-ból, de ez titok. Anya szólt, hogy vacsora.
Lefutottam a lépcsőn és leültem a helyemre. A testvéreim már a helyükön voltak, apa is. Anya kimerte a kaját, én meg gyorsan meg is ettem. Olvastam egy kicsit, laptopoztam és mentem zuhanyozni. Lefeküdtem az ágyamba és kicsit játszottam a mobilomon. Este, későn elaludtam.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése